Droog trainen schema

In dit artikel kunt u informatie over het volgende onderwerp vinden: Droog trainen schema.

Door droog trainen kan men de spieren beter tot uiting laten komen door voornamelijk het lichaamsvet te verbranden. Hierdoor worden de spieren beter gedefinieerd en niet zozeer groter / massaler worden gemaakt. Het gaat dus om het tonen van de spieren en de spieren beter tot uiting te laten komen. De veelvoorkomende vraag die niet makkelijk is te beantwoorden: hoe word je droog? Het antwoord is afhankelijk van de lichaamsbouw en aanleg. Voor mensen die van nature een en hoger vetpercentage hebben dan anderen is het moeilijker om te droogtrainen dan voor mensen met weinig lichaamsvet. Voor mensen met een hoge vetpercentage is het wel makkelijker om de spieren massaler te maken, dus iedereen heeft wel een voordeel en een nadeel.

Voeding is het belangrijkste onderdeel van een droog trainen schema. Een veelvoorkomende fout is het zichzelf laten uithongeren om op die manier vet kwijt te raken. Dit is absoluut geen goede en effectieve manier van droogtrainen, omdat men te weinig voedingsstoffen binnen krijgt waardoor niet alleen de vetpercentage, maar ook de spiermassa kleiner wordt. Ook krijgt het lichaam een tekort aan vitamines en mineralen waardoor er problemen met de gezondheid kunnen ontstaan. Een gezonde manier van droog trainen is het volgen van een bepaalde dieet. Bij een droog trainen schema is ongeveer 70% de inspanningen voor je dieet en de rest een goede workout. De dieet is sterk afhankelijk van factoren zoals de lichaamsbouw, de gezondheidstoestand, de dagelijkse belasting op het lichaam, etc. Dus een universeel dieet bestaat niet en moet individueel worden samengesteld. Wel is het aan te raden om in ieder geval minder producten te eten met een hoge vetpercentage en meer groente / fruit. Vraag om advies van je coach / begeleider of kijk op internet wat voor dieet in jouw geval effectief kan zijn.



Tags: ,