Oververmoeidheid Symptomen

In dit artikel kunt u informatie over het volgende onderwerp vinden: Oververmoeidheid Symptomen.

Er kunnen veel oorzaken zijn van oververmoeidheid oftewel chronische vermoeidheid (chronischevermoeidheidssyndroom) zoals verschraalde of verschraalde of eenzijdige voeding die vitaminetekort als gevolg heeft, de schildklier kan bij u te traag werken, bij hypoglykemie (het bloedsuikergehalte is te laag), bij bloedarmoede en lage bloeddruk. Het is heel belangrijk om de oorzaak van oververmoeidheid te achterhalen zodat men ertegen gericht iets kan doen. Het is daarom aan te raden om bij abnormale vermoeidheid uw huisarts te bezoeken.

Bij oververmoeidheid gaat om uitputtingsverschijnselen op, die na 1-2 dagen nog niet over zijn. Bij chronische vermoeidheid is er vaak sprake van de volgende symptomen.

Oververmoeidheid Symptomen:

– Lichamelijke en mentale vermoeidheid;
– Griepachtige malaise;
– Abnormale uitputting die niet verdwijnt door slaap;
– Neurologische klachten zoals verlies van concentratie en kortetermijngeheugen;
– Slaapstoornissen;
– Dyslexie en balansverstoring;
– Gevoeligheid voor licht, geluid en geuren;
– Alcoholintolerantie;
– Stemmingswisselingen, depressie;
– Zicht- en maagproblemen, maagpijn;
– Zere keel;
– Gevoelige lymfeklieren;
– Spierpijn en pijn in verschillende gewrichten zonder zwelling of roodheid;
– Hoofdpijn en migraine;
– Krachtverlies en duizeligheid.

Oververmoeidheid kan worden voorkomen door op tijd naar bed te gaan en voldoende rust te nemen. Enkele tips om vermoeidheid te voorkomen:

– Eet gezonde voeding rijk aan vitaminen en mineralen. Drink voldoende water;
– Maak elke dag een goede wandeling van een minstens 15-30 minuut. Maak elke week een strandwandeling of een wandeling door een bos om voldoende zuurstof binnen te krijgen;
– Zorg voor een goede ventilatie van de ruimte waarin u werkt of verblijft;
– Let op uw lichaamshouding vooral als u zittend werk doet. het is belangrijk om voldoende te ademen;
– Een positieve geestelijke instelling is heel belangrijk. Het is belangrijk om regelmatig mentaal te ontspannen.